SIKÇA SORULAN SORULAR

İtfaiye, kurtarma hizmeti gerektirmeyen hayvan vakalarına müdahale ediyor mu?
İtfaiye yaralı veya sağlıklı olarak herhangi bir yerde hareket kısıtı olan (sıkışmış veya yaralı olması sebebiyle bulunduğu yerde sabit durduğu için çıkamayan veya çıkarılamayan), tehlike içerisinde ve acil olarak bulunduğu ortamdan alınması gereken muhtaç durumdaki hayvanları kurtarma hizmetlerini yürütür.
Hareket kısıtı olmayan (sağlıklı olarak bulunduğu yerde hareketli veya hareket edebilecek durumda olan) hayvan vakalarına müdahale etmez. Bu tür durumlarda büyükşehir belediyesi ile ilçe belediyelerinin bünyesinde hizmet veren veterinerlik hizmetleri, hayvana zarar vermeden güvenli bir şekilde ortamdan alınmasını sağlayacak hizmetleri yerine getirmektedir.

 
İtfaiye hizmetleri ücretli midir?
İtfaiyenin kurtarma ve söndürme hizmetleri (afet, yangın ve kazalarda) ücretsizdir. Harici durumlarda su verme, su çekme, merdiven ve refakat hizmetleri her yıl belediye meclisince kararlaştırılan ücret karşılığı gerçekleştirilmektedir.
Gelir Tarife Cetveli için TIKLAYINIZ
İtfaiye eğitim ve tatbikat hizmetleri için başvuru nasıl yapılır?
Eğitim ve tatbikat hizmetleri, İtfaiye Eğitim Şube Müdürlüğü tarafından e-posta ile itfaiyeegitim@izmir.bel.tr adresine  veya faks ile 0 232 293 89 58 numaramıza veya eğitim hizmetleri için web sayfamızda bulunan EĞİTİM TALEP BAŞVURULARI sayfasına yapılacak başvuru sonrasında planlanarak yerine getirilir.
İtfaiye baca, kanal ve rögar temizliği yapıyor mu?
Kurumumuz konut, işyeri ve kamu kurumlarına ait, baca, kanal ve rögar temizliği yapmamaktadır. Baca temizliği, Büyükşehir Belediyesi tarafından yetkilendirilen işletmeler tarafından; kanalizasyon ve parsel bacası ile ilgili temizlik bakım ve onarım işlemlerinden, (İZSU görev alanına giren işlemler) İZSU tarafından, harici işlemler özel firmalar tarafından yerine getirilmektedir. Kurumumuz tarafından yetkilendirilen baca temizleme firmalarına Hizmetlerimiz bölümünden ulaşabilirsiniz.
İtfaiyenin çöpleri yakanlara karşı yaptırımı var mıdır?
İtfaiyenin ot, çöp vb. yakanlar ile kontrollü ateş yakanlara karşı veya başkaca bir sebeple vatandaşa yaptırım yetkisi bulunmamaktadır. Bu tür konulardaki şikayetlerinizi şikayete konu olan olayın bulunduğu ilçe belediyesinin Zabıta Müdürlüğüne veya büyükşehir belediye Zabıta Hizmetlerine bildirebilirsiniz.
İtfaiyenin kapı açma hizmeti var mıdır? Varsa hangi durumlarda yapmaktadır?
İtfaiye, kapı açma hizmetini sadece acil durumlarda gerçekleştirmektedir.
Kapı açma talebi genelde yüksek katlarda oturanlardan gelmektedir. Buna göre ilgili adrese ekip çıkarılmakta, görevli personel durumun aciliyetini ve mevcut şartları değerlendirerek balkon kapısı, pencere vb. açıksa buralardan girilmesini, açık değilse pencere camının kırılarak içeri girilmesi suretiyle veya kapının özel aletle dışardan zorlanarak açılmasını sağlar.
Bunun dışında, acil olduğu söylenmesine rağmen, içeri girildiğinde aciliyet teşkil eden bir duruma rastlanmazsa, ilgili vatandaş hakkında yasal işlem başlatılmaktadır.
İtfaiyeyi ziyaret edebilir miyiz?
Bireysel olarak istediğiniz zaman ziyaretimize gelebileceğiniz gibi toplu ziyaretler için önceden tarafımıza faks (+90 232 293 88 27), telefon (+90 232 293 88 00), e-posta (itfaiye@izmir.bel.tr ) veya yazılı başvuru ile bildirmek kaydıyla İzmir genelinde bulunan 50 itfaiye istasyonumuzdan istediğinize ziyaretlerde bulunabilirsiniz.
İtfaiye su çekme işlemi yapar mı? Yapıyorsa ücretli mi ve hangi durum ve şartlarda yapmaktadır?
İtfaiye, su çekme işlemi yapmaktadır.  Ancak; afet kapsamına giren su baskınlarında (yağmur suyu) ücretsiz, afet kapsamı dışında kalan (tesisat arızası vb.) su baskınlarında Büyükşehir Belediye Meclisince her yıl belirlenen gelir tarife cetveline göre ücretli olarak gerçekleştirilir.
Zeminin yapısı, suyun zeminden yüksekliği ve ilgili ortamın durumu da su çekme işlemini olumsuz etkileyebilmekte ve bu sebeplerle su çekme motorları aracılığıyla işlem yapılmasının veya suyun tamamının çekilmesinin
mümkün olmadığı durumlar da olabilmektedir. Bu tür durumlarda (Su çekme motorları kullanımı dışında) ise (kova ile vb.) itfaiye tarafından başkaca şekilde su çekme işlemi yapılması mümkün değildir.
Evim/iş yerim yandı, raporunu ne zaman ve nasıl alabilirim?

Prosedür şu şekildedir:
İlk olarak, olaya müdahale eden ekip raporu düzenleyerek elektronik ortamda onaya sunar. Silsile yoluyla Vardiya Amiri, Bölge Amiri ve Müdürün elektronik imza ile onaylaması sonucu rapor resmi evrak statüsü kazanır. Raporu düzenleyen ekibe kişisel bilgileriniz ve GSM numaranızı doğru bir şekilde vermişseniz;
barkod numarası içeren ve raporunuzun hazır olduğunu, İzmir Büyükşehir Belediyesi e-işlem menülerinden alabileceğinizi belirten bir SMS alırsınız. Bu şekilde online olarak internet ortamından raporunuzu alabilirsiniz.
Bu sebeple; lütfen görevli personele olay esnasında maddi zarara uğramışsanız veya yaralanmışsanız (ad soyad, doğum tarihi, TC Kimlik  no, GSM no, araç plakası, adres, iş yeri adı, firma bilgisi vb.) eksiksiz bir şekilde bildiriniz.

NOT: İzmir il sınırları içindeki (bütün ilçelerdeki itfaiye grupları dahil) itfaiye gruplarının hepsi İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığına bağlıdır.

 

Yangın, acil kurtarma ve itfaiye hizmetinin raporunu nasıl alabilirim?

Yangın, Kurtarma ve İtfaiye Hizmeti Raporlarının hazır edilme süreci 5 iş günüdür. İlgili olay veya hizmetin meydana geldiği günden sonraki 5 iş günü içerisinde görevi icra eden itfaiye ekibi raporu yazıp hazırlayarak imzalar. İmzalı olarak hazırlanan rapor görevli personel tarafından yaptığı aynı gün veya ilerleyen 2 gün içerisinde, ekibin görev yaptığı itfaiye grubundan teslim alınarak Konak Yenişehirdeki İtfaiye Dairesi Başkanlığı Merkez Hizmet binasına getirilir. Burada, silsile ilgili üst amirlerin inceleme ve onayı neticesinde yine ilgili müdür makamı tarafından onaylanır. Müdür imzası sonrası resmi evrak statüsü kazanan rapor, Rapor ve İstatistik birimine teslim edilir. Buradaki görevlilerin, işleme alarak dosyaladığı rapor teslime hazır hale gelir.

Bu süreçte, vatandaşlar, Merkez Bölge için 0 232 293 88 18, Kuzey Bölge (Aliağa ve çevresi) 0 232 293 89 52, Güney Bölge (Torbalı ve çevresi) 0 232 293 34 39, Batı Bölge için (Urla ve çevresi) 0 232 293 92 24 numaralı telefonu arayarak veya kendilerine en yakın itfaiye grubuna giderek raporlarının çıkıp çıkmadığını öğrenebilir veya öğrenmek için yardım alabilir.

Raporu hazır olmayanlara; rapor numarası söylenerek, o numara ile ilerleyen saat veya günlerde bilgi alması gerektiği bildirilir.
Raporu hazırsa yine rapor numarası verilerek raporun fotokopisi yeterliyse kendilerine en yakın itfaiye grubundan, ASLININ AYNIDIR kaşesi ve resmi mühürlü gerekiyorsa Gaziler Caddesi No:185 Yenişehir Konak adresindeki İtfaiye Dairesi Başkanlığı Merkez hizmet binasına gelerek teslim alabilirler.

Raporlar, sadece içerisinde ismi geçen vatandaşlar ile olay adresinde ikamet ettiğini veya işyeri olduğunu ispatlayan vatandaşlara teslim edilmektedir.

İTFAİYE GRUPLARI İLETİŞİM BİLGİLERİ İÇİN TIKLAYINIZ