HABERLER

İtfaiyecilere, kazazedeyi anlama ve telkin eğitimi

İtfaiyecilere "Duygu Düzenleme" ve "Psikolojik İlkyardım" eğitimi İzmir 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü'nde verildi.

Doğal veya insan kaynaklı afetler sonucu travmaya geçiren kişiler, yardım için ilk olarak 112'yi arıyorlar. Bu kişilerin geçirdikleri travma etkisiyle  yoğun ve karışık duygular altında olması, ihtiyacını duyduğu yardımın ulaşma süresini etkiliyor.
İtfaiyecilerin, kazazedenin ruh durumunu anlayıp empati kurması, yardımın kalitesini ve hızını olumlu etkiliyor. Empati kuran personelin kendisini de psikolojik travmadan koruması ise, bu yardımların sürekliliği açısından önem taşıyor.

Bu çerçevede İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanı İsmail Derse'nin direktifiyle İtfaiye Eğitim Şube Müdürlüğü  ve Türk Kızılay'ı olarak ortak yeni bir eğitim programı düzenlendi. 
İtfaiye ve 112 Acil Çağrı Merkezindeki personellerine daha önce verilen Psikolojik Travmadan Koruma Teknikleri ardından, yeni eğitimle bilgilerini tazeleyip, güncelliyorlar.

Eğitimlerin sonuncusu Türk Kızılay İzmir Toplum Merkezi'nin görevlendirdiği Uzm. Klinik Psikolog Emre MURAT  tarafından "Duygu Düzenleme" ve "Psikolojik İlkyardım" eğitimi olarak Bornova Doğanlar'daki İzmir 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü'nde gerçekleştirildi.

Eğitim programı iki bölümden oluşuyor 
“Duygu Düzenleme” eğitimi, personelin empati kurarak iletişimde olduğu afetzedelerin duygularını anlaması ve telkinle bunları yönlendirme becerisini kapsıyor. Ardından Psikolojik İlkyardım uygulamasına geçiliyor.
"Psikolojik İlkyardım" eğitimi ise yardıma ihtiyaç duyan kişinin geçirdiği travma  göz önüne alınarak, kullanılacak teknikleri kapsıyor. Bu  beceri ve teknikler, kazazedeyle etkin  iletişimin kurulması, yalnız olmadığını hissetmesi, doğru bilgi alınması ve yardım ulaşana kadar   sakinliğini koruyup, beklemesi açısından hayati önem taşıyor.