HABERLER

​Çilingir 150, İtfaiye 80 TL!

İtfaiyeyi, ağaca çıkan kedi için yada çilingir çağırmamak adına arayanlar olduğunu ifade eden İtfaiye Yangın ve Acil Müdahale Şube Müdürü Aydın Mutlu, duyarlılık çağrısında bulundu.

İtfaiyeyi, ağaca çıkan kedi için yada çilingir çağırmamak adına arayanlar olduğunu ifade eden Yangın ve Acil Müdahale Birimi Müdürü Aydın Mutlu, duyarlılık çağrısında bulundu.

Yangınlara karşı önlem almak ve ilk müdahaleyi yapmak üzere eğitim alan itfaiyeciler, asılsız ihbarlar ve bazı uyanık vatandaşların istekleri yüzünden işlerini yapamaz hale geldi. İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı İtfaiye Yangın ve Acil Müdahale Şube Müdürü Aydın Mutlu, vatandaşlara duyarlılık çağrısı yaptı. Gelen ihbar telefonlarında garip yardım talepleri olduğunu aktaran Birim Müdürü Aydın Mutlu, "Mesela bazı uyanıklar, çilingir çağırmak yerine itfaiyeyi çağırıyor, itfaiye için 80 TL verecek, çilingir çağırsa gündüz 150, gece 250 TL verecek. Bunun muhasebesini yapıp yardım isteyenler var" dedi.

"ÇİLİNGİR ÇAĞIRSA DAHA PAHALI"
Müdür Aydın Mutlu, kapı dışında kalan, ocakta yemeği olan veya içerde bebeği olan vatandaşların yardımına tereddütsiz gittiklerini hatırlatırken, bu durumu kullanan bazı vatandaşların olduğuna dikkat çekerek, "Örneğin, bir kadın ocakta yemeğini unutmuş ve üstüne kapı kapanmış veya anahtarı içeride kalmışsa yangın ihtimaline karşı anında  gidiyoruz. Yine yaşlı yakını veya içeride bebeği veya engelli yakını olan insanların yardımına anında koşuyoruz. Fakat ne yazık ki bazı insanlar çilingire para vermemek için bizi çağırıyor. Kapıyı açmaya gittiğimizde görüyoruz ki içeride ne yemek, ne yaşlı, ne de bebek var. Anlıyoruz ki çilingir parası vermemek için bizi çağırmış. Biz de acil bir durum olmadığı için 80 TL ücret alıyoruz. Genelde de bu parayı vermemek adına sorun çıkarıyorlar. Bu iyi niyeti suistimal edenler küçük bir muhasebe hesabı yapıyorlar. Çilingir çağırsa 150 TL, gece çağırsa 250 TL para verecek. Maalesef bunları düşünüp bizi arayanlar var. Biz duyarlılık bekliyoruz" şeklinde ifade etti.

"AĞAÇTA KEDİ GÖREN TELEFONA SARILIYOR"
Ağaçta her kedi görenin telefona sarılıp yardım talebinde bulunduğunu ifade eden Mutlu, özellikle kedilerin çiftleşme dönemi olan bahar aylarında, ağaçta kedi gören çok sayıda vatandaşın itfaiyeyi arayarak yardım talebinde bulunduğunu kaydederek,  “Vatandaşların duyarlığı bizim için çok değerli ve önemlidir ancak özellikle yaz aylarında oldukça sık ihbar alıyoruz. Biz de kedinin zor durumda veya yaralı vaziyette olup olmadığını soruyoruz. İşin özünü anlıyoruz ki kedi aslında sadece ağaca çıkmış. Bu kedigillerin özelliklerinden biridir. Kediler ağaca tırmanır. İhbar eden vatandaşa anlatmaya çalışıyoruz. Bize 'ama kedi miyavlıyor' diyor. E kedi miyavlar zaten diyoruz. Bazıları bize sert bir tepki göstererek 'Sizi hayvan hakları savunucularına şiklayet edeceğiz' gibi konuşmalar gerçekleştiriyorlar. Elbette mahsur kalan kediyi kurtarıyoruz ama kediyi ağaçta gören itfaiye telefonuna sarılıyor. Bazen gittiğimizde kedi zaten inmiş oluyor" diye konuştu. Aydın Mutlu, özellikle yaz aylarında, evlere yılan girmesi durumunda vatandaşın yardım talebine karşılık verip, evlere gittiklerini kaydetti. Özellikle yalnız yaşayan ve fare korkusu olan vatandaşların evin içinde masalara çıkarak kendilerini beklediklerini ifade eden Mutlu “Biz özellikle yaz aylarında evlere giren yılanların haberini alıyoruz. Yılanı evden alıp doğasına bırakıyoruz. Bazen de fare korkusu olan vatandaşlarla karşılaşıyoruz. Evde masa veya bir sandalyenin üstüne çıkıyor ve öylece bizi bekliyorlar" dedi.

Kaynak:Yenigün Gazetesi